تلاش جهادی ستاد تسهیلات سفر و خاطرات خوب مسافران نوروزی از کرمانشاه

شناسهٔ خبر: 30EC456A -
تلاش بی‌وقفه و جهادی دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفر استان کرمانشاه در نوروز امسال موجب شد تا مسافرانی که این خطه را برای مقصد گردشگری خود انتخاب کرده بودند با رضایت کامل و خاطرات خوبی این استان را ترک کنند.

به گزارش هاناخبر ، فصل سفرهای نوروزی در استان کرمانشاه در حالی به پایان رسید که بسیاری از گردشگران که برنامه‌ریزی کرده بودند تا ایام نوروز را در این استان و یا سایر شهرستان‌های آن سپری کنند، با پایان یافتن تعطیلات، با رضایت کامل این دیار را به قصد بازگشت به شهر خود ترک کردند.

نوروز مهمترین فصل سفر به سرزمین چهار فصل استان کرمانشاه است و همزمان با پایان یافتن تعطیلات نوروزی، استان کرمانشاه نیز امسال توانست مانند سال‌های گذشته در عرصه خدمات‌رسانی به گردشگران در جایگاه مطلوبی قرار بگیرد به طوری که شمار گردشگرانی که به این استان سفر کردند در نوروز امسال در مفایسه با پارسال ۱۰ درصد افزایش پیدا کرد.

استان کرمانشاه یکی از مقاصد مهم گردشگری کشورمان محسوب می‌شود که در طول سال بخصوص ایام نوروز و تابستان پذیرای هزاران مسافر و گردشگر است، بر همین اساس مسوولان استان در قالب ستاد تسهیلات سفر و دست اندرکاران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، تدارک لازم را برای استقبال و پذیرایی از مسافران نوروزی را به کار بستند تا کسانی که وارد این استان مرزی شده بودند حداکثر بهره را از مناظر طبیعی و تاریخی کرمانشاه برده و با خاطره ای خوش این دیار را ترک کنند.

استاندار کرمانشاه نیز پیش از آغاز سفرهای نوروزی و در جلسات ستاد تسهیلات سفر با تاکید بر ارایه خدمات مطلوب به گردشگران در ایام نوروز از همه دست اندرکاران ستاد خواسته بود تا تمام توان خود را در این زمینه بکار گیرند، ضمن آنکه خود وی نیز در ایام نوروز با بازدیدهای سرزده از مراکز خدمات رسانی در حوزه های مختلف، نحوه ارایه خدمات به مسافران و مشکلات موجود را از نزدیک رصد و مورد بررسی قرار داد.

فضایی امن توام با آرامش برای گردشگران نوروزی فراهم شود

استاندار کرمانشاه با تاکید بر ضرورت آمادگی لازم برای ارایه خدمات مطلوب به گردشگران در ایام نوروز گفت: همه مسوولان دستگاه‌‎های مربوطه و فرمانداران باید تمام تلاش خود را برای ایجاد فضایی امن توام با آرامش برای مسافران در این ایام بکار گیرند.

«محمدطیب صحرایی » در ستاد تسهیلات سفر استان که پیش از ایام نوروز برگزار شد با اشاره به ظرفیت‌های مختلف گردشگری این استان اظهار کرد: با تهیه نقشه ای اطلس گونه پراکنش نیروهای خدمات رسانی در حوزه های مختلف باید مطلوب بوده و از تجمع در برخی مناطق خودداری و نیروها به تناسب جغرافیایی به ویژه در ۳۰ کیلومتری شهرها برای ارایه خدمات استقرار پیدا کنند.

وی با اشاره به وجود ۱۹ نقطه حادثه خیر در محورهای مواصلاتی استان نیز افزود: در این گونه مناطق باید به شکلی برنامه ریزی شود تا ضمن آگاه سازی رانندگان به خطرساز بودن این مناطق تلاش کرد تا حوادث در آنها به حداقل خود برسد.

استاندار کرمانشاه با تاکید بر احترام گذاشتن به گردشگران و مسافرانی که این استان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب کرده اند تاکید کرد: در زمینه اماکن اقامتی نیز به ویژه اماکنی که از سوی دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش در اختیار گردشگران قرار داده می شود باید توجه به آراستگی و پاکیزگی این مکان ها در اولویت قرا گیرد.

صحرایی افزود: نیروی انتظامی نیز در بحث تامین امنیت باید با استقرار گشت های محسوس در برخی مناطق گردشگری و دیگر مناطق شهری این احساس امنیت را در شهروندان و مسافران ایجاد کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر ثبت و ضبط نظارت ها در همه حوزه ها گفت: در ارزیابی انجام گرفته از دستگاه های دخیل در ستاد سفر نیز از مجموعه هایی که بهترین عملکرد را داشته اند باید تشویق و علل کم کاری های انجام شده نیز باید مورد بازخوانی قرار گیرد.

صحرایی تاکید کرد: در ایام نوروز تنها مردم به تعطیلات می روند و مدیران تعطیلی ندارند و باید به صورت شبانه روزی بر تداوم تولید و خدمات نظارت کنند تا مردم عزیز ما نوروز شاد و همراه با آرامشی داشته باشند.

شهرداری‌ها در خدمات رسانی به گردشگران تلاش جدی کنند

استاندار کرمانشاه اضافه کرد: همه شهرداران استان متولی آبروی استان هستند و باید با جدیت پیگیر رفع مشکلات و آمادگی برای یک میزبانی شایسته از مسافران نوروزی باشند زیرا مسافران هر مشکلی در هر جای استان را پای اسم کل استان کرمانشاه می نویسند.

وی از شهرداران خواست که خود را شهردار استان ببینند و اگر مشکلی در دیگر شهرها هم است هر کدام با همت و همدلی به حل آن مشکل کمک کنند زیرا زمانی که گردشگران به استان سفر می کنند چنانچه مشکلی در شهری وجود داشته باشد آن مشکل را نه به آن شهر بلکه به کل استان نسبت می دهند.

صحرایی ادامه داد: همه شهرداران موظف هستند که با علاقمندی و تعصب کاری با پیشبرد کارها و برنامه ها، متولی آبروی استان باشند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه حتماً برای چگونگی از روند اقدامات انجام شده برای ارائه خدمات به مسافرین نوروزی از تمام شهرهای استان در ایام تعطیلات نوروزی بازدید خواهم کرد گفت: باید برای توسعه گردشگری در استان به صورت ویژه تلاش کنیم زیرا آورده این بخش از چاه نفت برای استان بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به وجود چهار هزار اثر گردشگری در استان تاکید کرد: استانی با این همه ظرفیت می تواند بهشت گردشگری ایران باشد و اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد در واقع فرصتی است که از شهروندان گرفته شده است.

برنامه‌های میراث فرهنگی کرمانشاه رضایتمندی گردشگران را به دنبال داشت

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: در نوروز امسال برنامه‌های فرهنگی خوب، بانشاط و خلاقانه‌ای در استان اجرا شد که رضایتمندی گردشگران و میهمانان نوروزی را به دنبال داشت.

«داریوش فرمانی» با بیان اینکه در نوروز امسال تلاش کردیم تا با اجرای برنامه‌های متنوع، خلاقانه و شاد بتوانیم کرمانشاه را خوب به گردشگران معرفی کنیم افزود: از حدود یک ماه پیش از شروع تعطیلات نوروزی با همکاری دستگاه‌های عضو ستاد خدمات سفر برنامه‌ریزی‌هایی را با تشکیل کمیته‌های ۱۰ گانه آغاز کردیم.

وی ادامه داد: با شروع تعطیلات نوروز برنامه بدرقه از اولین گروه مسافران نوروزی کرمانشاهی و استقبال از نخستین گروه میهمانان نوروزی را در محل فرودگاه و راه‌آهن برگزار کردیم.

فرمانی اضافه کرد: در ورودی‌های استان نیز با استقرار کیوسک‌های اطلاع‌رسانی و نصب بنرهایی ضمن خوش آمدگویی به مسافران نوروزی، راهنمایی‌هایی درخصوص جاذبه‌های گردشگری استان و توصیه‌های سفر به آن‌ها انجام شد.

فرمانی گفت: با ورود هر مسافر نوروزی به استان یک پیامک برای او ارسال می‌شد که در آن آدرس سامانه کرمانشاه گشت قید شده بود تا گردشگران بتوانند با ورود به آن اطلاعات کاملی را از جاذبه‌های گردشگری و تاسیسات گردشگری استان دریافت کنند.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات، توزیع دفترک، کتابچه و نقشه کرمانشاه و جاذبه‌های آن بین مسافران نوروزی بود، عنوان کرد: بیش از ۳۰۰ هزار دفترچه، کتاب و نقشه تهیه و در ورودی‌های شهر بین مسافران نوروزی توزیع شد.

وی افزود: همچنین برای معرفی صنایع‌دستی استان در مجموع ۲۷۰ غرفه در ورودی شهرها و پایگاه‌های ملی و جهانی استان برپا شد.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کرمانشاه به اجرای برنامه نوروزگاه در پنج پایگاه ملی و جهانی استان اشاره کرد و گفت: در بیستون برای نخستین‌بار با پای کار آمدن بخش خصوصی جشنواره نوروز ملی را با هزینه‌ای بایش از سه میلیارد تومان برگزار کردیم که کاری جدید و خلاقانه بود و شامل زیپ‌ لاین، بالن سواری، پاراگلایدر سواری، نمایشگاه صنایع‌ دستی، سالن‌های تیراندازی، برپایی سیاه چادر و اجرای زنده رادیو کرمانشاه بود.

فرمانی ادامه داد: در پایگاه ملی طاق‌بستان نیز برنامه دف‌نوازی، تنبور نوازی، اجرای شاهنامه‌خوانی کودکان، جشنواره اقوام، نمایشگاه صنایع‌دستی، برپایی خیمه معرفت، برگزاری مسابقه قرآن بخوان جایزه بگیر، نصب چادر نماز برای بانوان و آقایان، نصب چادر استراحت و محل شیردادن برای مادران دارای نوزاد شیرخوار، غرفه کودک و غرفه سلامت، تاکید بر لزوم رعایت شئونات اسلامی و اهدای گلونی به بانوان بی‌حجاب، بازدید رایگان از محوطه برای بانوان محجبه، جلوگیری از ورود حیوانات خانگی همراه بازدیدکنندگان به داخل محوطه، برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی با عنوان طاق بستان در گذر زمان و راه‌اندازی غرفه عکاسی با لباس محلی از جمله مهمترین برنامه‌های نوروزی بود.

او یکی از برنامه‌های شاخص در این محوطه تاریخی را برگزاری آیین‌های مذهبی همچون برپایی نماز جماعت و تاکید کارکنان میراث‌ فرهنگی بر لزوم حفظ شئونات اسلامی و حجاب از سوی بازدیدکنندگان در این محوطه عنوان کرد و گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی باعث شد تا از سراسر کشور پیام های قدردانی زیادی از سوی مردم خداجو و امت شهید پرور از نقاط مختلف ایران دریافت کنیم.

فرمانی گفت: در سایر پایگاه‌های ملی و جهانی استان یعنی معبد آناهیتا، محور ساسانی و منطقه اورامانات نیز برنامه های مختلفی برگزار شد.

تلفات تصادف‌ سفرهای نوروزی کرمانشاه ۳۳ درصد کاهش یافت

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: شمار فوتی‌های ناشی از تصادفات درون شهری و برون شهری در ایام سفرهای نوروزی امسال در مقایسه با سال گذشته ۳۳ درصد کاهش یافته است.

«طهماسب نجفی» افزود: تعداد فوتی‌های ناشی از تصادفات برون شهری در ایام مسافرت های نوروزی در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱ نفر بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۴۰۱ افزایشی نداشته است.

وی اضافه کرد: همچنین در ایام نوروز امسال با تمهیدات اندیشیده شده در این حوزه شاهد کاهش ۱۷ درصدی آمار مجروحان و کاهش ۲۴ درصدی خسارت ناشی از تصادفات در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بوده ایم.

وی در ادامه به تشریح علت این کاهش ها پرداخت و گفت: استفاده از ظرفیت کامل خودرویی و نیروی انسانی پلیس راهور، افزایش گشت های راهداری، استقرار نیروهای پلیس با چراغ های گردان و نصب علایم هشدار در قبل و بعد از نقاط خیز استان و استقرار نیروهای امدادی در این نقاط، از جمله عوامل مهم کاهش فوتی ها، مجروحان و خسارت های ناشی از تصادف بوده است.

نجفی ادامه داد: همچنین در این ایام اقداماتی همچون رفع نقص چراغ روشنایی در جاده ها، ایجاد سامانه های هوشمند، اطلاع رسانی به موقع از طریق صدا و سیما، در این ایام صورت گرفت که در کاهش تصادفات موثر بود.

راه اندازی کمپین سی، شصت

وی افزود: همچنین در قالب کمپین «سی، شصت» در ایام سفرهای نوروزی، نیروهای دستگاه های خدمات رسان در ۳۰ کیلومتری شهرها مستقر شدند و اطلاعات یا کمک های لازم را به مسافران ارایه کردند.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری کرمانشاه، از خط کشی، لکه گیری و آسفالت راه‌ها به عنوان دیگر اقدامات انجام شده برای نوروز ۱۴۰۲ نام برد و گفت: همچنین در این ایام شاهد افزایش گشت‌های کنترل نامحسوس در جاده‌ها بودیم.

نجفی افزود: در سال ۱۴۰۱ در ایام سفرهای نوروزی حدود ۱۰ میلیون و ۱۳۷ تردد در سطح استان انجام شد که این میزان در سال ۱۴۰۲ به ۱۱ میلیون و ۳۱۳ هزار رسیده است که یک افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

۱۵ هزار مسافر نوروزی از طریق فرودگاه کرمانشاه جابجا شدند

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه گفت: نوروز امسال ۱۵ هزار و ۱۵۷ مسافر در این فرودگاه بین المللی به مقاصد داخلی جابجا شدند.

«مجتبی بیاتی» اظهار کرد: این تعداد مسافر نوروزی از ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز چهاردهم فروردین جاری، در قالب ۱۵۲ پرواز داخلی به مقاصد تهران، مشهد، کیش ، شیراز و عسلویه جابه جا شدند.

وی افزود: با پیگیری های استاندار کرمانشاه و وزیر راه و شهرسازی نیز ۴۴ پرواز فوق العاده در این ایام در مسیرهای مشهد، کیش و شیراز انجام شد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه اضافه کرد: افزون بر این تعداد مسافر بیش از ۹۰ تن بار نیز در مسیرهای مختلف در این تعداد پرواز به مقاصد داخل کشور جابجا شده است.

بیاتی، استقبال از مسافران نخستین پرواز نوروزی، راه اندازی ستاد تسهیلات نوروزی،زیباسازی و فضاآرایی محوطه فرودگاه، برپایی سفره هفت سین در ورودی و خروجی سالن عمومی و اجرای طرح «فرشتگان سرزمین من» در راستای عفاف و حجاب را از برنامه های این فرودگاه در ایام نوروز امسال عنوان کرد.

فرودگاه کرمانشاه به عنوان فرودگاه «هاب» و بیس فرودگاه های غرب کشور محسوب می شود که حدود ۷۰ پرواز هفتگی دارد؛ این فرودگاه علاوه بر جابه جایی مسافران استان کرمانشاه، نقش به سزایی در جا به جایی مسافران استان های غربی کشور نیز برعهده دارد.

بیش از ۷۰ هزار مسافر از خدمات هلال احمر کرمانشاه بهره‌مند شدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: ۷۰ هزار و ۷۷۰ نفر از مسافران در ایام نوروز با مراجعه به پست‌های ایمنی و سلامت از خدمات طرح پیشگیرانه و بشردوستانه معاونت امور جوانان این جمعیت در استان بهره‌مند شدند.

«محمدباقر محمدی» ادامه داد: ۱۷ پست نوروزی با حضور جوانان عضو این جمعیت در طول این ایام در استان دایر شده بود که در هر پست روزانه پنج عضو جوان شامل اعضای برادر و خواهر در قالب طرح خدمات بشردوستانه حضور داشتند.

وی افزود: در همین راستا در ایام نوروز امسال به ۲۵ هزار و ۲۲۰ نفر از مسافران و گردشگران خدماتی چون راهنمایی اماکن فرهنگی گردشگری و عمومی، توزیع بروشور و اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز ارائه شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه حضور تیم‌های سحر یا همان سفیران حمایت‌های روانی با برپایی فضاهای دوستدار کودک در کنار پست های نوروزی را از دیگر خدمات جمعیت هلال احمر استان عنوان کرد و افزود: اعضای تیم‌های سحر در این ایام با برپایی فضای دوستدار کودک برای ۱۱ هزار و ۷۶۳ نفر از فرزندان مسافران یک محیط پر نشاط و شاداب ایجاد کرده و ضمن اجرای بازی های کودکانه نکات امدادی را نیز به آنها آموزش دادند.

محمدی، همچنین با اشاره به حضور و فعالیت تیم سحاب (سفیران حمایت‌های امدادی و بشردوستانه) در طول این ایام نیز ادامه داد: اعضای جوانان در قالب تیم‌های ۲ نفره با دوچرخه و پیاده در تفرجگاه‌ها و اماکن پرتردد نسبت به امدادی رسانی به هزار و ۲۶۷ نفر خدماتی مانند آموزش نکات امدادی، تست قند خون و فشار خون و دیگر اقدامات ارائه کردند.

وی تاکید کرد: هلال احمر استان ۲۴ پایگاه و پست سیار امداد و نجات نوروزی را نیز امسال در مسیر تردد مسافران نوروزی به خصوص نقاط پرخطر و حادثه خیز استان مستقر کرد که مسافران به صورت شبانه روزی با شماره ۱۱۲ می توانستند تماس گرفته و حوادث احتمالی را اطلاع دهند.

مراکز درمانی استان کرمانشاه در ایام نوروز به ۱۰۰ هزار نفر خدمات پزشکی ارایه کردند

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: در طرح ۲۰ روزه عید نوروز امسال مراکز درمانی اعم از بیمارستان‌ها و اوژانس‌های دانشگاه علوم پزشکی استان به ۱۰۰ هزار نفر انواع خدماتی تشخیصی، درمانی و دارویی ارایه کردند.

«قباد محمدی» افزود: در ایام عید نوروز با توجه به تعطیلی مطب های خصوصی بیمارستان ها و اوژانس ها یک لحظه هم تعطیل نبودند و ۲۴ ساعته خدمات درمانی به مردم ارائه کردند.

وی گفت: آمبولانس های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ایام عید نوروز روزانه بین ۲۰۰ تا ۲۵۰ ماموریت انجام می دادند و کاهش آمار کشته های جاده ای استان نمودی از تلاش های آنها است.

محمدی، همچنین از فعالیت داروخانه های شبانه روزی استان کرمانشاه در ایام عید نوروز خبر داد و گفت: در این ایام مردم استان برای تامین داروی مورد نیاز خود دچار هیچ مشکلی نشدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه یادآور شد: بیش از ۲۰ هزار بازید و نظارت نیز در این ایام از مراکز تامین و تهیه غذا در استان مانند رستوران ها توسط کارشناسان بهداشت این دانشگاه انجام گرفت.

بیش از ۱۰ میلیون تردد جاده‌ای در استان کرمانشاه ثبت شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی ترددهای نوروزی در محورهای استان و ثبت بیش از ۱۰ میلیون تردد درون و برون استانی، گفت: با تمهیدات اندیشیده شده خوشبختانه شاهد کاهش ۴۰ درصدی سوانح و تلفات بودیم.

سردار «علی‌اکبر جاویدان» همچنین با اشاره به کاهش ۱۹ درصدی سرقت های مهم در کرمانشاه طی ایام نوروز امسال نسبت به نوروز ۱۴۰۱ اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که روی آن تمرکز شد بحث سرقت ها بود که خوشبختانه در حوزه سرقت های مهم شاهد کاهش خوبی بودیم.

وی ادامه داد: در طرح نوروزی امسال و تا پایان روز دوازدهم فروردین ۷۶ هزار و ۱۸۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر نیز کشف و یک هزار و ۱۳۶ نفر هم در این راستا دستگیر شدند که آمار دستگیر شدگان نسبت به سال قبل ۲ درصد افزایش نشان می دهد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه همچنین با اشاره به اجرای طرح سراسری مبارزه با سرقت در استان طی اسفند سال گذشته، افزود: در این طرح که با مشارکت تمام یگان های انتظامی انجام شد ۳۳۰ فقره سرقت کشف و ۱۸۱ سارق و مالخر نیز دستگیر شدند.

بیش از ۳۸ هزار نفر از کرمانشاه در ایام نوروز با خودرو شخصی عازم مناطق عملیاتی شدند

مسوول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه گفت: در ایام نوروز امسال بیش از ۳۸ هزار نفر از شهروندان استان با خودروهای شخصی خود در قالب راهیان نور از مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور بازدید کردند.

سرهنگ پاسدار «یونس عزیزی» اظهار کرد: این تعداد با مراجعه به مراکز راهیان نور نواحی مقاومت بسیج شهرستان ها اقدام به ثبت نام برای سفر به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه دارای ۲ اردوگاه در استان خوزستان برای میزبانی از زایران راهیان نور این استان است افزود: اسکان زایرانی که از این طریق برای حضور در مناطق عملیاتی ثبت نام کرده اند در این اردوگاه ها کاملا رایگان است.

مسوول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه حضرت نبی‌اکرم (ص) استان کرمانشاه یادآور شد: در ایام نوروز امسال در مجموع تاکنون ۱۷ هزار و ۹۱۲ نفر از این طریق به مناطق عملیاتی غرب کشور و ۲۰ هزار و ۸۷۶ نفر نیز به مناطق عملیاتی جنوب کشور سفر کرده اند.

بازدید ۲۲۰ هزار مسافر نوروزی از یادمان‌ها و مناطق عملیاتی کرمانشاه

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه استان کرمانشاه استانی است که در بحث راهیان نور هم میزبان است و هم اعزام کننده، اضافه کرد: در ایام نوروز امسال نیز همچون سال های گذشته برنامه ریزی شده است که تمام یادمان های شهدای استان به صورت کاملا فعالانه پذیرای دیدار زایرانی از اقصی نقاط کشور باشند.

وی اضافه کرد: در ایام نوروز امسال ۲۲۰ هزار نفر در قالب راهیان نور و مسافران نوروزی با سفر به استان کرمانشاه از هشت یادمان شامل یادمان بین المللی مرصاد، شهدای ۲۶ مرداد پاوه، مطلع‌الفجر گیلانغرب، شهید بهشتی قصرشیرین، بازی‌دراز، بانه دار، شهید شیرودی و ابوذر بازدید کردند.

سرهنگ عزیزی اظهار کرد: در میان یادمان های شهدای استان، یادمان بین المللی مرصاد با ۱۵۰ هزار نفر، بیشترین تعداد بازدیدکننده را در این ایام به خود اختصاص داده است.

استان کرمانشاه جزو یکی از مقاصد مهم اردوهای راهیان نور کشور است به طوری که در یک سال گذشته این استان پذیرای ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار زایر بوده است.

آمار گردشگران نوروزی استان کرمانشاه امسال ۱۰ درصد افزایش یافت

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه گفت: در ایام نوروز امسال ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید کردند که این آمار در مقایسه با سال گذشته حدود ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

داریوش فرمانی اظهار کرد: خوشبختانه امسال شرایط خوبی را از نظر جذب گردشگران نوروزی در استان داشته‌ایم به طوری که آمار ترددها به این استان امسال با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر افزایش نسبت به پارسال به ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تردد رسید.

وی میزان اقامت گردشگران و مهمانان نوروزی در استان را هم طی این ایام بیش از ۳۲۳ هزار نفر اعلام کرد و افزود: این تعداد در ۱۷۰ مرکز اقامتی رسمی و دیگر اماکن غیررسمی چون کمپ‌ها و اماکن آموزش و پرورش اسکان پیدا کردند.

هیچ مشکلی و کمبودی در بحث اسکان مهمانان نوروزی وجود نداشت

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه اضافه کرد: در نوروز امسال ۱۵۱ هزار نفر همچنین از محوطه‌های تاریخی استان کرمانشاه بازدید داشتند که این تعداد نیز در مقایسه با پارسال ۲ هزار نفر افزایش نشان می‌دهد.

فرمانی یادآور شد: در بین محوطه‌های تاریخی استان، طاق‌بستان، بیستون و معبد آناهیتا به ترتیب بیشترین تعداد بازدیدکننده را به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه با تمهیدات در نظر گرفته شده هیچ مشکلی و کمبودی در بحث اسکان مهمانان نوروزی نداشتیم، افزود: در این ایام بیش از ۹۳۰ فقره بازدید نظارتی هم در سطح استان انجام گرفت تا بر نحوه خدمات‌رسانی تاسیسات گردشگری استان به مهمانان نوروزی نظارت شود.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه یادآورشد: به‌دنبال این بازدیدها، ۹۳ واحد تشویق، ۹۰ واحد تذکر، ۲۲ واحد اخطار کتبی و ۱۰ واحد تعلیق شدند.

به گزارش هاناخبر، وجود چهار هزار اثر شناخته شده تاریخی و طبیعی که بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ مورد آن به ثبت ملی رسیده است، ۲۰۰ جاذبه گردشگری، ۵۰ منطقه نمونه گردشگری، ۱۴ روستای هدف گردشگری، 2 اثر جهانی بیستون و اورامان در کنار آثار شاخص دیگری همچون تاق بستان، معبد آناهیتا، تکیه معاون الملک، مجموعه قلعه یزدگرد، چهارقاپی و کاخ خسرو و غار قوری قلعه که جملگی در فهرست موقت ثبت جهانی قرار دارند، ۶۰ رشته فعال صنایع دستی، ۹۷ نشان ملی صنایع دستی و ۱۰ نشان بین المللی صنایع دستی موجب شده این استان جزو استان های مطرح در حوزه گردشگری شناخته شود.

طبیعت بکر، اقلیم مناسب، آب و هوای چهارفصل، آب فراوان، سراب های بی شمار، بازارچه های مرزی متعدد، تنوع فرهنگی و دشت های حاصل خیز، زیرساخت ها و مسیرهای ارتباطی مناسب، فرودگاه بین المللی و از همه مهمتر مردمان مهمان نواز این گهواره تمدن را به "سینه ستبر و چهره زیبای ایران اسلامی" تبدیل کرده است.

ارسال نظر

  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
6 + 6 =